Zdrowe odchudzanie kluczem do sukcesu

Wiele kobiet cierpi z powodu kompleksów na temat swojej masy. Gdy łazienkowa waga pokaże troszkę za dużo, popadają w istną rozpacz, czując się nieatrakcyjnie. Należy mieć na uwadze, że masa ciała w ciągu cyklu miesiączkowego także zmienia się, a różnice spokojnie mogą wynieść kilka kilogramów. Na wysokość masy ciała ma wpływ jeszcze wiele innych czynników.

Jakie czynniki wpływają na naszą wagę?

odchudzanie - żywnośćStyl życia, używki, dieta i aktywność fizyczna, a także choroby. W porównaniu do kobiet, które marzą o przybraniu kilku kilogramów, zdecydowanie więcej jest tych, które uważają, że mają ich za dużo tu i tam. Przed okresem ciało zatrzymuje więcej wody w organizmie, przez co można doświadczyć uczucia nabrzmienia i ciężkości. Co za tym idzie, masa ciała się trochę podniesie. Ogromny wpływ na wygląd zewnętrzny ma częstotliwość i jakość spożywanych posiłków. Należy jeść posiłki lekkie o stałych porach, podzielone na kilka porcji. Pamiętać należy o dostarczaniu jak najbardziej zróżnicowanej diety z przewagą warzyw nad węglowodanami. Mała słodka przekąska nie sprawi od razu, że nabiera się niekontrolowanej ilości tkanki tłuszczowej, małe dawki cukru także potrzebne są w diecie. Wybrać można zamiennik słodyczy, jakim są owoce, które zawierają w sobie sporą ilość cukrów naturalnych.

odchudzanieNie trzeba także od razu wyczynowo uprawiać sportu, by zrzucić kilka kilogramów. Więcej marszu i ruchu w ciągu dnia poprawi kondycję organizmu. Nawet 15-30 minut dziennie umiarkowanego ruchu wystarczy, by utrzymać w dobrym zdrowiu ciało i umysł. Rezygnacja z używek takich jak papierosy i alkohol może wyjść tylko na zdrowie i oszczędności. Na choroby ma się co prawda mniejszy wpływ, ale warto znać mechanizmy posiadanych chorób, czy dzięki nim, bądź lekom nie nabędzie się skłonności do tycia. Odchudzanie najlepiej rozpocząć po konsultacji z lekarzem i dietetykiem. Nagłe głodówki są bardzo niezdrowe dla organizmu w każdym wieku. Zazwyczaj po nich odczuwa się wilcze napady głodu i powszechnie znany efekt jo-jo, gdyż szybka utrata masy ciała wraca czasem jeszcze szybciej, bo jest szokiem dla uładu trawiennego. Dlatego jedynie stopniowa i systematyczna utrata masy może przynieść długotrwały efekt.

Zmiana nawyków i silna motywacja do ich podtrzymania są drogą do osiągnięcia celów. Chcieć to móc! Skuteczne odchudzanie jest procesem trwającym wiele miesięcy, a nawet i lat. Istnieje wiele mitów na jego temat, i wielu oszustów chcących zarobić na zakompleksionych osobach, szukających pomocy. Tak powstają magiczne tabletki na odchudzanie, które okazują się stratą pieniędzy. Zmiana na dobre zaczyna się w głowie. Należy zmienić nastawienie i postawić sobie małe cele, możliwe do osiągnięcia. Ostatecznie pozostaje pokochanie swoich wad, gdyż każdy człowiek jest piękny na swój sposób.

Dodaj komentarz