Orzechy laskowe – ważny składnik diety

Prawidłowa, zbilansowana dieta to klucz do zdrowia. Jedząc duże ilości przetworzonej żywności, cukrów, tłuszczy można szybko dorobić się nadciśnienia, miażdżycy, czy też otyłości. Branie suplementów i uprawianie sportów nie zawsze równoważy zaniedbania dietetyczne. Zawsze także łatwiej zapobiegać niż leczyć, dlatego warto jest zadbać o właściwą dietę i wprowadzić do niej wartościowe potrawy.

Masło z orzechów laskowych

masło orzechowe z orzechów laskowychPrzykładem produktu który warto jeść są zdecydowanie orzechy laskowe. Są one bogate w witaminy i mikroelementy, które wpływają korzystnie na cały organizm. Duża zawartość witaminy E wpłynie na wygląd skóry oraz na płodność. Wapń jest ważny dla mocnych zębów i kości, z kolei witaminy B chronią układ neurologiczny. Jedzenie codziennie małej porcji orzechów laskowych może obniżyć ciśnienie, poziom cholesterolu, a nawet zapobiegać pojawianiu się zakrzepów. Jak widać orzechy mają bardzo wszechstronne ,,działanie” na cały organizm. Pojawia się jednak pytanie, jak przemycić orzechy do diety? Sposobów jest naprawdę sporo. Można kupić niedrogie masło orzechowe z orzechów laskowych. Są to same orzechy lub orzechy z dodatkami (słodzikami, aromatami, kawałkami kokosa czy rodzynek), zmiksowane na gładki krem. Sprawdzi się on na kanapkach, naleśnikach, czy racuchach. Może stanowić bazę do kremów z dodatkiem serka mascarpone czy śmietanki kremówki. Krem dodany do kruchych ciasteczek sprawi, że będą one nie tylko miały wyśmienity smak, ale też nie będą takie suche.

masło orzechowe z orzechów laskowychProdukty ten można dodać do koktajli i smootie. Wystarczy łyżeczka kremu dodana do mieszanki owocowej i gotowe. Mamy zwykły jogurt czy serek wiejski? Dodajmy do niego odrobinę masła orzechowego i od razu staną się one smaczniejsze. Orzechy rozdrobione będą pasowały do wielu sałatek, można nimi posypać pieczonego bakłażana, czy zrobić chrupiącą panierkę do mięsa. Całe orzechy będą smaczną i zdrową przekąską – zastąpią niezdrowe, tłuste chipsy, czy batoniki. Warto wprowadzić do diety także inne rodzaje orzechów np. fistaszki, pistacje, czy orzechy włoskie. Wszystkie zawierają moc mikroelementów, które pozwolą nam w zachowaniu zdrowia. Reasumując, orzechy laskowe mają pyszny smak, są zdrowe i warto jest je wprowadzić do stałego jadłospisu.

Orzechy można jeść w całości, zmielić i dodawać do sałatek, jak również wykorzystać smaczne masło orzechowe, idealne do deserów i słodkich potraw. Takie masło najlepiej jest kupować w sklepach z ekologiczną żywnością i sprawdzać czy w składzie nie ma dużej ilości cukru czy sztucznych dodatków.

Dodaj komentarz