Naturalne i farmakologiczne leczenie menopauzy

Menopauza nie jest chorobą, trudno więc mówić o jej leczeniu. Jest naturalnym stanem organizmu kobiety, który pojawia się najczęściej w czwartej dekadzie życia. Niestety, nie przechodzi niezauważenie, wywołuje bowiem szereg nieprzyjemnych objawów. Jak zatem można je złagodzić oraz czy istnieją na to skuteczne metody? Pojawienie się klimakterium trudno przegapić.

Jak można leczyć menopauzę?

naturalne leczenie menopauzy Najczęściej wiąże się ono z wystąpieniem objawów, które choć nie są groźne, znacząco obniżają jakość życia. Mogą też powodować problemy w życiu zawodowym oraz znacznie wpłynąć na samopoczucie. Wszystkie dolegliwości – zarówno fizyczne, jak i psychiczne – wynikają z gwałtownego obniżenia poziomu hormonów płciowych (estrogenów i progesteronu), co ma miejsce w trakcie menopauzy. Do najbardziej uciążliwych symptomów należą uderzenia gorąca oraz nocne poty. Niepokojące też bywa kołatanie serca oraz znaczne obniżenie nastroju. Kobiety bardzo często szukają pomocy u lekarza, który jednak niewiele ma pacjentce do zaoferowania. Klimakterium jest stanem fizjologicznym, możliwe jest jedynie łagodzenie objawów z nią związanych.

naturalne leczenie menopauzyGinekolog może zdecydować o zastosowaniu hormonalnej terapii zastępczej (HTZ), jednak nie jest to rozwiązanie dobre dla wszystkich. Budzi też wątpliwości ze względu na to, że skutki uboczne mogą okazać się znacznie bardziej uciążliwe niż symptomy klimakterium. Specjaliści nie bez powodu więc sugerują naturalne leczenie menopauzy. Jest ono tym skuteczniejsze, że nie ingeruje w układ hormonalny i nie zaburza jego pracy. Zastosowanie znajdują suplementy diety, których w aptece nie brakuje. Najczęściej powstają one w oparciu o unikalną kompozycję ziół, które wykazują pozytywny wpływ na organizm kobiety w czasie przekwitania. Działanie poszczególnych roślin, choćby niepokalanka mnisiego i szyszek chmielu, zostało ponadto udowodnione w licznych badaniach naukowych. W ostatnim czasie polecane jest też specjalne urządzenie medyczne, które poprzez oddziaływanie na przywspółczulny układ nerwowy w bardzo krótkim czasie zmniejsza objawy menopauzy.

Jest dostępne na rynku polskim. Mimo iż menopauza towarzyszy kobietom od zarania dziejów, w każdej epoce szukano sposobów, które pozwoliłyby łagodniej przejść ten okres. Najczęściej radzono sobie za pomocą ziół, po które sięga się również dzisiaj. Stosowano też akupunkturę. Obecnie rozwój technologiczny daje nieco większe możliwości, czego dowodzi choćby omówione urządzenie medyczne. Można podejrzewać, że jego popularność z roku na rok będzie coraz większa.