Łagodne kosmetyki do cery wrażliwej

Cera wrażliwa należy do bardzo wymagających typów skóry. Posiadacze bardzo wrażliwej cery niemal natychmiast reagują na czynniki drażniące występowaniem nieprzyjemnych dolegliwości skórnych, takich jak zaczerwienienie, swędzenie czy uczucie ściągnięcia, a czasem nawet kłucia.

Kosmetyki o delikatnym działaniu

kosmetyki polny warkoczChoć wrażliwość cery sama w sobie nie jest stanem chorobowym, to jednak często towarzyszy dolegliwościom takim jak alergie, atopowe zapalenie skóry czy trądzik różowaty. Różnica między wrażliwością cery a wystąpieniem reakcji alergicznej polega na czasie wystąpienia reakcji od momentu zastosowania niewłaściwego kosmetyku. W przypadku cery wrażliwej objawy w postaci zaczerwienienia czy swędzenia występują natychmiast, w przypadku uczulenia zwykle zauważamy to z kilkudniowym opóźnieniem. Obecnie coraz częściej borykamy się z problemem nadwrażliwości skóry, bowiem wpływ na to ma nie tylko genetyka, ale również czynniki zewnętrzne, związane z zanieczyszczeniem środowiska, długotrwałym stresem czy niezdrowym trybem życia, objawiającym się złym odżywianiem i zbyt małą ilością aktywności fizycznej. Również niewłaściwa pielęgnacja, niedostosowana odpowiednio do wieku i rodzaju cery może przyczynić się do skłonności naszej cery do powstawania podrażnień. Dlatego tak ważne jest, aby stosować bardzo delikatne kosmetyki.

kosmetyki polny warkoczNajlepiej jeśli są oparte na prostych, naturalnych składnikach, z wyeliminowaniem szkodliwych dla naszej cery sztucznych konserwantów czy pochodnych ropy naftowej, tak jak na przykład łagodne kosmetyki Polny Warkocz. Są to produkty bogate w naturalne ekstrakty roślinne i olejki, które bardzo delikatnie, ale też niezwykle skutecznie pielęgnują cerę wrażliwą, łagodząc podrażnienia czy pieczenie skóry. Receptury inspirowane dziedzictwem Słowian w zakresie pielęgnującego wpływu roślin występujących na rodzimych terenach, są hipoalergiczne i minimalizują ryzyko wystąpienia reakcji alergicznej, bowiem nie zawierają sztucznych barwników czy substancji zapachowych. W przypadku cery wrażliwej wykluczone jest stosowanie silnie pieniących się produktów myjących czy peelingów złuszczających martwy naskórek w sposób mechaniczny.

Do demakijażu powinno się stosować delikatne mleczka lub płyny micelarne o neutralnym dla skóry pH, a następnie zadbać o odpowiedni poziom nawilżenia skóry poprzez zastosowanie łagodnych kremów, zapewniających również niezbędne natłuszczenie i zabezpieczenie warstwy hydrolipidowej naskórka przed utratą wody, bowiem cera wrażliwa często nie radzi sobie z prawidłowym utrzymaniem wody w skórze.