Kosmetyki do skóry z łuszczycą

Łuszczyca to choroba autoummunologiczna, której objawem są zaczerwienione, łuszczące się placki na skórze, mogące pojawiać się na całym ciele, w tym na paznokciach i na skórze głowy. To choroba często dziedziczona, przewlekła i nieuleczalna – można jedynie łagodzić jej objawy, ale nie da się jej całkowicie wyeliminować.

Specjalny szampon leczniczy

szampon Poważniejsza jest odmiana młodzieńcza, jest też odmiana dorosła, atakująca osoby po 40 roku życia. Istnieje też łuszczyca stawów. Chorzy na łuszczycę cierpią z powodu zmian skórnych. Są one wyjątkowo nieestetyczne, szczególnie jeśli pojawiają się na skórze twarzy, dłoniach, czy innych widocznych miejscach. Zmiany łuszczycowe są także swędzące, drażniące, po rozpadaniu mogą krwawić, łatwo wdają się też zakażenia. Jak wygląda leczenie łuszczycy? Na pewno chory powinny unikać stresu (który nasila objawy), jak również dbać o dietę – wskazane są zdrowe tłuszcze roślinne i unikanie tych zwierzęcych. Jak jednak dbać o skórę z łuszczycą? Jak nie doprowadzić do zaostrzenia się stanu zapalnego? Potrzebne będą specjalne preparaty, najlepiej apteczne i dermatologiczne. Przyda się na pewno specjalny szampon – łuszczyca daje objawy także na skalpie. Szampon, podobnie jak żele pod prysznic, czy do mycia twarzy – powinien zawierać substancje keratolityczne, czyli regulujące proces złuszczania się naskórka. Dzięki temu łuszcząca się skóra zostanie delikatnie usunięta, ale nie dojdzie do podrażnienia.

szampon Keratolitycznie działa między innymi mocznik, czy wody siarczkowe. Te drugie pomagają także w walce z łupieżem i przetłuszczaniem się skóry głowy. Z kolei maści, kremy, czy balsamy dla chorych na łuszczycę, będą zawierały różne składniki natłuszczajace, nawilżające, mające na celu zregenerowanie naskórka. Są to maści parafinowe, wazelinowe, często zawierają także sterydy, które działają niezwykle skutecznie i szybko, ale mają też wiele skutków ubocznych. Dobre kosmetyki dla chorych z pewnością powinien polecić dermatolog lub lekarz rodzinny. Nie powinno się stosować preparatów drogeryjnych, zawierajacych drażniące składniki myjące, silikony, czy parabeny. To pogorszy sprawę. Życie chorych na łuszczyce nie jest łatwe.

Codziennie borykają się ze zmianami skórnymi, mają obniżoną samoocenę muszą dbać o pielęgnację i dietę. Na szczęście dzięki dobrym lekom i kosmetykom można znacząco zniwelować objawy też przewlekłej choroby i znacząco podnieśc komfort życia pacjenta. Odpowiednie leczenie powinno być wskazane przez lekarza prowadzącego np. dermatologa czy lekarza rodzinnego.