Bądź jak młody bóg!

Drodzy panowie, wielkimi krokami zbliża się wiosna, a więc czas na wielkie przygotowania z Waszej strony. To czas, aby zadbać o siebie i swoje walory: zgrabna sylwetka, atletyczne mięśnie czy po prostu płaski brzuch. Okres, w którym przyroda budzi się do życia sprawia, że również my czujemy się pobudzeni i pełni sił, wykorzystajmy więc te chwile na ćwiczenia i dietę odchudzającą. Zarówno nasze panie, jak i organizm będzie nam wdzięczny.

Zmiany, ach te zmiany…

Panuje niepokojące przekonanie, że odchudzanie i dbałość o wygląd jest domeną pań i młodych mężczyzn. Rodzi się z tego powodu wiele nieprzyjemności i kompleksów: panowie po czterdziestym roku życia nie czują tego samego wigoru co dawniej, a stosowane przez nich metody utrzymania się w formie zawodzą. Odczytują te zmiany jako coś nieodwracalnego, dają się ponieść efektom kryzysu, jaki towarzyszy ich wiekowi, a wystarczyło jedynie sięgnąć po najprostsze rozwiązanie. Kilka nadprogramowych kilogramów to jeszcze nie koniec świata, a przejście na odpowiedni styl życia zdoła poprawić zarówno naszą kondycję, zdrowie i oczywiście samopoczucie.

Zmiany warto wprowadzać od zaraz, nie czekając na „najlepszy moment”- jest to jedynie niepotrzebne odwlekanie tego co nas czeka. Powinniśmy być zdecydowani i gotowi podjąć męską decyzję. Modyfikacje dotyczą praktycznie każdego segmentu życia, ale nie są one na tyle radykalne, aby zakłócić dotychczasową egzystencję. Nasi czterdziestolatkowie powinni zacząć od teraz myśleć o sobie. Przez lata ciężko pracowali, aby zapewnić dostatnie życie swoim rodzinom, teraz gdy mają już unormowaną pozycję społeczną, a ich potomstwo można zaliczyć do jednostek samowystarczalnych (przynajmniej części), czas zająć się własnymi przyjemnościami.

Trening uszlachetniający dla dojrzałych

Wielu trenerów osobistych będzie dążyć do tego, aby mężczyźni w takcie desperacji skorzystali z ich planów odchudzających, których pewna ilość rzeczywiście jest skuteczna, ale pozostałe to jedynie recepta na kilka jadłospisów, podstawowych ćwiczeń i masę odżywek, za to cena to na ogół horrendalne sumy. Nie dajmy się zwariować: dieta odchudzająca dla mężczyzn jest realna, a schemat o wiele prostszy niż się wydaje. Aby w pełni sił rozpocząć przygodę z odchudzaniem musimy zadbać o odpowiednią ilość snu. Chociaż wraz z wiekiem organizm człowieka potrzebuje coraz mniej snu, to dla dorosłego mężczyzny absolutnym minimum jest 8 godzin snu.

Jednakże (jak zawsze) ilość nie jest lepsza od jakości. Sen może być krótszy, ale jeśli po przebudzeniu będziemy czuć się wypoczęci i zregenerowani osiągnęliśmy zamierzony cel. Świetnym rozwiązaniem będzie także drzemka w ciągu dnia. Najważniejsze jest jednak, aby zachować regularność i punktualność dotyczącą zasypiania i pobudek. W kwestii aktywności fizycznej, systematyczność również odgrywa znaczącą rolę. Stosowane ćwiczenia nie muszą być wyczynowym treningiem, jednak wciąż muszą stanowić pewien rodzaj wyzwania dla ciała. Najlepiej sprawdzi się połączenie ćwiczeń siłowych i tzw. cardio, ale w racjonalnej ilości. Warto zastanowić się nad aktywnością, która dodatkowo relaksuje, np. bieganiem, pływaniem, jazdą na rowerze czy sportami grupowymi.

Męski sposób na dietę

Odchudzanie dla mężczyzn nie mogłoby zasłużyć sobie na swoje miano, gdyby nie było uzależnione od jakiejś wartościowej diety. Wielu panów, zwłaszcza tych, którzy lubią dobrze zjeść, unika diet z obawy, iż okażą się głodówką. Zdarza się, że drżą przed tym o wiele bardziej, niż przed obliczem kochanej teściowej. Musimy w tym miejscu zaznaczyć jednak, że owe obawy są nieuzasadnione i wynikają jedynie z braku informacji naszych panów. Zbilansowana dieta dla mężczyzny po 40 powinna opierać się przede wszystkim na dużej zawartości owoców i warzyw, białka oraz odpowiedniej ilości węglowodanów i błonnika. Owe wartości odżywcze wpływają na wydzielanie hormonów wzrostu, a także przyspieszają metabolizm i spalanie tłuszczów.

Dodatkowo, witaminy i minerały zawarte w owocach i warzywach zadbają między innymi o prawidłowy przepływ krwi, tętno czy stan stawów, co przedłoży się na jakość ćwiczeń. Najczęściej polecana jest tzw. 1500 kcal dieta odchudzająca dla mężczyzn jadłospis jej jest tak skonstruowany, aby dzienna dawka kalorii nie przekroczyła wskazanej normy. Jest to optymalna ilość pozwalająca na zachowanie dobrego samopoczucia i uczucia sytości, a jednocześnie nie obciążająca organizmu.

Przykładowe menu na jeden dzień to grahamka z pieczonym schabem, kilka kawałków melona i kefir na śniadanie, dwie kanapki z pełnoziarnistego chleba, przełożone odtłuszczonym serem żółtym, jako przekąska, obiad w formie kilku pierogów z podrobami, surówki z kiszonej kapusty i soku pomidorowego (można go nieco przyprawić do smaku odrobiną pieprzu), jako podwieczorek proponujemy kanapkę z chrupkiego chleba pełnoziarnistego z dodatkiem chudej szynki gotowanej i liścia cykorii lub sałaty. Za kolację posłuży nam sałatka z gotowanych warzyw z odtłuszczonym majonezem. Posiłki powinny być regularne, niewielkie, ale sycące, a przede wszystkim urozmaicone. Gdy tylko odczujemy głód między posiłkami, uzupełnijmy tę lukę popijając niegazowaną wodę. Dzienne spożycie płynów w czasie diety nie powinno być niższe niż 2 litry.

Podsumowanie

Odchudzanie mężczyzn po 40 to oprócz diety i treningów odpowiednia suplementacja. Jest to wiek, w którym ulega zmianom gospodarka hormonalna organizmu: zwalnia metabolizm, spada poziom testosteronu. Z tego powodu w jadłospisie nie powinno zabraknąć m.in. jaj, szparagów, awokado czy wołowina, które go zawierają. Nie zaszkodzi jednak wspomóc się nieco tzw. boosterami testosteronu.

Dodaj komentarz